kikötő p'ART A Csavargőzös története Programok, események Gyerekbarát programok

1872-ben a lapátkerék hajócsavarral történő kiváltása volt a legkorszerűbb megoldás, amit még gőzgép hajtott. Később jöttek a dízeles hosszú évtizedek, majd 2000 után ismét bekövetkezett egy korszakváltás. Az évezred elején elérhetetlennek tűnő elektromos hajtás néhány éve megkezdte világhódítását. A közutak után már a vízen is elérhető a jelen, illetve a jövő technológiája. A múlt bemutatása mellett fontosnak tartjuk a tájékoztatást a jelen és a jövő lehetőségeiről. Ezért a Balaton Csavargőzös műemlék hajó látogatói igény esetén kipróbálhatják a hangtalan hajózást zéró emissziós elektromos hajókkal. A zaj, a füst, a kerregés a múlté. Hangtalanul úsznak, siklanak a tó felszínén, már van sebességük is és a hatótávolságuk is bőven elegendő lehet a Magyar Tengerre.

A képen látható 10 személyes part menti sétahajózásra, fürdőzésre kialakított hajó több, mint hat méter hosszú, a meghajtásáról egy 3,8 KW teljesítményű elektromos motor gondoskodik. Képes akár 12 üzemórás folyamatos menetre. Legnagyobb sebessége 12 km/h, utazó sebessége 7 km/h.

Stílus, elegancia, kényelem és sebesség. Ez jellemzi a klasszikus vonalvezetésű sikló testet. A 23 lábas testbe is elektromos motor kerül, ami képes siklásba hozni a Velencét és siklatni órákon át. A korszerű akkumulátoroknak köszönhetően nem okoz gondot a Kenese-Keszthely táv megtétele, ami a vitorlásoknál is egyfajta kihívást, versenyt jelent. Úgy, mint a vitorlásoknál, itt sincs zaj, füst, remegés, ami a belső égésű motorokra jellemző. A motor hangja alig észrevehető, teljesítményleadását a "gázkar" állásából valamint a sebességből érezzük. A műanyag test jelentős részét tikfa és bőr borítja, a far részen kényelmes napozórész áll a vendégek rendelkezésére. A test merülése 70 cm.

FacebookTwitterGoogle BookmarksRSS Feed
Monday the 6th. Balaton Csavargőzös - Minden jog fenntartva © All Right Reserved 2012-2023. Hostgator coupon;